Tävlingstankar...

Jag funderar mycket på detta med tävling... Har alltid sett mig själv som en icke-tävlingsmänniska och har egentligen inte strävat efter att tävla med mina hundar. Dessutom är dom ju klassade som "blandraser" då deras föräldrar inte gjort något VP så vi har inte cert och sånt som drar. Men nu när vi börjar komma lite framåt i agilityn och även freestyle så känner jag att det vore roligt att testa på att tävla, det känns som ett naturligt steg. 
 
Så då har jag tittat på lite tävlingar under senhösten/vintern men insåg att det är nog osäkert att anmäla Alice till nån freestyletävling eftersom hon kommer löpa runt oktober/november. Försöker nu hitta någon lämplig agilitytävling inom hyffsat avstånd så kanske jag och Sam kan debutera i hoppklass. Men ja, vi får se hur det går för måste ju hinna träna med mer störning också. Tror att UBK kommer ha KM i höst, då ska vi nog försöka vara med!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0